تاکید کاظمی قمی بر اهمیت گروه تماس منطقه‌ای ثبات افغانستان دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر: سازمان‌ملل قاچاق موادمخدر از افغانستان را تهدید در نظر بگیرد گزارش سازمان ملل از سیل افغانستان | ۱۸۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۹ هزار خانه تخریب شد امیرعبداللهیان خواستار توجه جدی سازمان ملل به وضعیت مهاجران افغانستانی شد هشدار هواشناسی افغانستان در رابطه با احتمال وقوع باد‌های شدید وزیر حج طالبان با اردوغان دیدار کرد باقری: حضور آمریکا نقش مهمی در گسترش ناامنی در افغانستان داشت + فیلم تقدیر مقام طالبان از کمک ایران به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان هرات آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان کاظمی قمی از آمادگی ایران برای ارسال کمک به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد طالبان: تاکنون ۳۱۵ نفر در سیلاب‌های اخیر بغلان جان خود را از دست داده‌اند ویدئو | میزبانی حرم رضوی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت ابراز تأسف سخنگوی وزارت خارجه درپی وقوع سیل در افغانستان ۳۰۰هزار کودک در سیلِ ولایت بغلان افغانستان آسیب دیده‌اند مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک‌ فوری به سیلاب‌زدگان شد + فیلم سیلاب در افغانستان جان ۳۰۰ نفر را گرفت + فیلم همه چیز درباره زمرد پنجشیر | از ثروت سبز کوهستان چه می‌دانیم؟ جاری شدن سیل در بغلان افغانستان ۵۰ کشته بر جای گذاشت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید فرمانده مرکزی ارتش آمریکا از مرزهای پاکستان و افغانستان مقامات طالبان و سفیر چین به معدن «مس عینک» رفتند
سرخط خبرها

مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی: ایران تلاش می‌کند رفتاری کریمانه با جامعه مهاجر داشته باشد

  • کد خبر: ۱۷۰۲۶۸
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی: ایران تلاش می‌کند رفتاری کریمانه با جامعه مهاجر داشته باشد
مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه ایران همواره تلاش کرده تا رفتاری کریمانه با جامعه مهاجر داشته باشد، گفت: خراسان رضوی پس از تهران بزرگترین جامعه پناهجویان را دارد.

شهرآرانیوز؛ حسین شرافتی، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در مراسم روز جهانی پناهنده که در سالن صبا در مشهد برگزار شد، اظهارداشت: خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین تعداد پناهجویان را دارد. اداره کل اتباع خارجی خراسان رضوی بزرگترین اداره کل بعد از تهران است و مشهد مقدس به عنوان پایتخت جهان اسلام یکی از مراکز مهم تمدنی ایران اسلامی است.

 او در ادامه گفت: ما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بیش از ۴۰ سال است که کنوانسیون ژنو امضا شده و ایران در امضای این کنوانسیون و پذیرایی از مهاجرین و پناهندگان پیشتاز بوده است. من در جمع شما اعلام می‌کنم که ایران در تمام شرایط سختی که در ۴۳ سال گذشته داشته تمام تلاش خود را کرده تا رفتاری کریمانه و انسانی با جامعه عزیز پناهنده و مهاجرین داشته باشد.

در دوره کرونا مهاجران همان واکسنی را زدند که ایرانی‌ها زدند

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: بیش از سه چهارم پناهندگان افغانستانی در پاکستان و جمهوری اسلامی ایران هستند، بررسی کنید ببینید که آیا مجامع بین المللی وظیفه خود را در قبال مهاجران انجام داده است؟ جمهوری اسلامی ایران یک تنه تلاش کرده تا از مهاجران حمایت کند. ایران در بخش‌های مختلف بخصوص در بحران کرونا تمام قد از مهاجران حمایت کرد. در حالی که کشورهایی که ادعا داشتند و زمین گیر شدند. اما جمهوری اسلامی ایران از این بحران عبور کرد و تمام خدماتی که به جامعه خودش داد به مهاجرین و اتباع نیز داد، یعنی همان واکسن که ایرانی‌ها زدند، پناهندگان هم زدند.

او خطاب به پناهندگان گفت: اگر شما امروز مهاجر و پناهنده شدید به این دلیل بود که امنیت نداشتید، امنیت عامل توسعه و پیشرفت است. امروز دوست و دشمن اعتراف می‌کند که جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور دنیا است و این به برکت خون شهدا و به برکت ایستادگی و استقامت جانانه‌ای انسان‌هایی است جان خود را که بزرگترین سرمایه آنها بود در راه حفظ آرمان‌های امام و انقلاب و دفاع از این مملکت فدا کردند.

شرافتی تاکید کرد: امروز شخص مقام معظم رهبری، دولت آقای رئیسی و همه کشور بر تکریم و خدمت عادلانه و صادقانه به عزیزان مهاجر و پناهنده اعتقاد دارند و سند بالادستی ما همین است. امروز در کشور سازمان ملی مهاجرت شکل گرفته و این سازمان متولی رسیدگی به امور اتباع است. در حال حاضر مهمترین اولویت وزارت کشور و ریاست جمهوری ارائه خدمات شایسته، هدفمند و درست به عزیزان مهاجر و پناهنده است.

مدارک اقامتی مهاجران یکدست خواهد شد

مدیر کل اتباع خاطرنشان کرد: ما به دنبال این نیستیم که مهاجران؛ سرمایه‌گذاران و اقشار مختلف جامعه مهاجر را خسته و ناراحت ببینیم. امروز تکریم ارباب رجوع در اولویت ما است. فرقی نمی‌کند پناهجو از کدام کشور باشد. باید وقتی سرمایه‌گذار به سمت ما می‌آید، احساس آرامش و امنیت کند.

شرافتی با بیان اینکه سازمان ملی مهاجرت شکل گرفته و قرار است که یک کارت شبیه کارت ملی به مهاجرین و اتباع داده شود تا مدارک اقامتی همه مهاجران یکدست شود گفت: به زودی این طرح شروع می‌شود که طرح خدمت کریمانه به مهاجرین و پناهندگان عزیز است تا هم از پراکندگی؛ تنوع کار و بی‌نظمی در خدمت‌رسانی جلوگیری شود و هم سازمان‌های بین‌المللی مسئول در حوزه پناهندگان موظف بشوند نقش خودشان را به درستی ادا کنند.

این مقام استان خراسان رضوی گفت: جمهوری اسلامی ایران جزء کشورهای پیشرو و پیشران در توجه به مظلومان و محرومان است، ولی باید این خدمت رسانی با حساب کتاب باشد باید درست باشد و این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: من روزی که آمدم به همه عزیزان و همکاران اعلام کردم که با ارباب رجوع برخورد اسلامی و انسانی شود. اینجا جمهوری اسلامی ایران است و باید نگاه مقام معظم رهبری و منش سردار شهید حاج قاسم اجرا شود اگر غیر از این باشد که نمی‌توانیم بگوییم خدمتگزار خوبی هستیم.

شرافتی تاکید کرد: امروز تحصیل و بهداشت شما جزئی از اولویت‌های دولت سیزدهم است. ما برای خدمت درست آمار و اطلاعات درست می‌خواهیم. باید در یک محور حرکت کنیم، یک درگاه لازم داریم که به محض اینکه مهاجر و پناهنده وارد شد و کدش خوانده شد همه چیزش مشخص شود. ما به دنبال رفع دغدغه‌های شما هستیم. مطمن باشید که در این دولت و امسال اتفاقات‌ خوبی برای مهاجران خواهد افتاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->